31.8.2024 Komorní akce s velkým zájmem místních i přespolních o vlak s parní lokomotivou „Rosnička“ 464.202 (více jsem o lokomotivě popsal zde) z Olomouckého depozitáře NTM. Společně s „Rosničkou“ přijela i „Bardotka“ T478.1004. Vystaveny na nádraží v Litovli byly i stroje „Bobina“ 140.099-3, motorová vlečková lokomotiva pro těžký posun „Rosnička“ 710 090-2 (T 334.0090) vyráběné v letech 1961-1973 i její modernizovaná verze 711 501-7 z roku 2000. Dále ze Šumperka přijel „Věžák“ M120.417 z roku 1931 a „Hurvínek“ M 131.101 (více jsem o lokomotivě popsal zde) z roku 1948 i jeho následovník „Motorák“ 810 292-3 (více jsem o lokomotivě popsal zde), který je modernější verzí vyráběný v letech 1973-1982 a kompletně modernizovaný v roce 2015.
Celkově se zde snažily České dráhy i ČD Cargo prezentovat změnu železnice. Je pravda, že pokud se v naší zemi někde opravdu něco mění k lepšímu, tak to je právě ta železnice. Škoda, že to nejde říci o všem. Zajímavé bylo, že na tak malou regionální akci přijel pan ministr dopravy (bez reklamy) a během zbývajících 10 minut před odjezdem parního vlaku, společně s primátorem Litovle a dalšími pronesli pro přihlížející a především novináře, protože ostatní více zajímala parní lokomotiva, zdravici k 110 výročí trati. Litovel nebyla jen o železnici, a ve stejný sobotní den probíhaly na náměstí a přilehlém okolí kulturní akce pro občany. Mnoho lidí neodradilo ani teplé počasí přes 33°C od poslechu účinkujících. Mě zaujal místní pěvecký sbor, který předvedl vynikající výkon. Překvapil mě v tomto městečku neuvěřitelný silniční provoz a hlavně chodci s cyklisty tvrdošíjně, bez zábran vrhající se pod kola aut, nejednou se mi aktivovalo nouzové brždění. Tady na Moravě je všechno možné „tady mají i žáby zuby“. Focení i natáčení bylo náročné, protože v tomto kraji neznáme ta správná místa, odkud bude světlo a rychlost vlaku byla poměrně velká, pohyb po komunikacích kolem trati více než náročný.
Komentáře