Lokomotiva určená pro těžké nákladní vlaky ČSD. Vyrobena v letech 1945-1947 ve Škoda Plzeň vlastní konstrukce (534 0323 rok výroby: 1946, výrobní číslo 1648, označení Škoda 54Lo1). Využívala se velmi kreativně pro svoji vysokou odolnost v náročných provozech. Technicky je to mezityp mezi starší předválečnou koncepcí a moderními parními lokomotivami. Přezdívka: „Kremák“ nebo také „Blafoun“.
Výrobce: Škoda Plzeň, majitel: ČD DHV Lužná u Rakovníka, vidět lze: Muzeum ČD Lužná u Rakovníka. Osud není moc známý a jen se šušká, že se o záchranu do provozního stavu zasloužil pan Ivo Bartosch s Teplárnou Malešice. Dále se šušká, že se chystá v roce 2023 velká oprava a bude nějakou dobu mimo provozní stav.
Předpokládaný výkon: 1208 kW, Maximální rychlost: 60 km/h, Hmotnost ve službě: 83,3t, Délka: 12 m, Šířka: 3,1 m, Výška: 4,5 m, Průměr spřažených dvojkolí / běhounů: 1308 mm / 880 mm, Aktuálně užívaný tendr 935.117, Hmotnost vyzbrojeného tendru: 69,6 t, Celková délka lokomotivy s tendrem: 19,3 m.
Foto 5.8.2023 Rakovník – Nižbor.
Komentáře