parní lokomotiva 434 2186 „čtyřkolák“

parní lokomotiva 434 2186 „čtyřkolák“

Původní lokomotiva rakouské řady KkStB 170.323 z let 1897-1921 byla převedena k ČSD a dostala označení 434.0148. V letech 1924-1947 probíhaly rekonstrukce na úspornější provozní řešení výměnou válců původně na mokrou páru na úspornější páru přehřátou. Zároveň se změnilo i počet žárnic i kouřovek kotle a poměr kotle a předehřívače páry. Výměnu doznaly i okolky kol na větší 1308 mm a běhounů 880mm pro zvýšení rychlosti.

Výrobce: Breitfeld & Daněk ve Slaném v roce 1917. Majitel: ČD a.s., domovské depo Praha-Vršovice od 9.10.2020 po opravě opět provozní. V provozu u ČSD do 1975 vyřazena jako muzejní stroj pro Muzeum ČD Lužná u Rakovníka.

Přibližný výkon: 993 – 1030 kW, Maximální rychlost: 60 km/h, Hmotnost služební: 69,5 t, Délka: 17.428 mm, Šířka: 3.036 mm, Výška: 4.570 mm, Tendr 516.024 (KkStB řada 156), Hmotnost tendru vyzbrojeného: 39 t. Dokázala vézt 1 400 tun těžký vlak rychlostí 58 km/h na rovinatých tratích.

Foto 20.8.2023 Jílové u Prahy – Senohraby.

Komentáře

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *