Video je velké 61 MB. Pozor na mobilní data!!!
Přehrávání videozáznamu můžete kliknutím zastavit.
V srpnu 2023 vydala firma Roco další skvělý model se zvukem „Brejlovec“ ČD 754 046-1 v barevném provedení Najbrt. V tomto roce to byla opravdu srpnová nadílka hned 4 modelů naráz. Byl totiž problém se zvukovými dekodéry způsobený Covidovou panikou. A asi je dodala Rocu firma Zimo naráz.
Tradičně není co výrobci vytknout. Model je opět lepší, dokonalejší detaily, tišší chod bez zvuku a dokonalejší DCC funkce než u předchozích modelů. Co zaujme je zvuk motoru, zvuk plnění brzdového válce při brždění, který jsem ještě u jiného modelu neslyšel. Většinou je pouze zvuk skřípění brzdových špalků. Při rozjezdu je podobný zvuk odbrzdění brzdového válce. Rozjezd je synchronizovaný se zvukem podle toho jak je model zatížený, a otáčky motoru se zvednou pokaždé, kdy zvýšíte rychlost. Dokonalé. Osvětlení stanoviště a strojovny tu ještě není. To nevadí. Snad to bude standardem už u nových modelů. Světýlka jsou fajn. Barevné provedení Najbrt modelu opravdu sluší nejlépe. Pokud postavím Brejlovce ve více barevných provedení vedle sebe, toto jednoznačně vyhrává. Je moje jednička.
Technické parametry modelu: kód výrobce: ROCO 71024, měřítko: H0 1:87, železniční správa: ČD, epocha: VI, rozměr: 190 mm, minimální poloměr oblouku: 358 mm.
754 046-1 původní označení ČSD T 478.4046
Čtyřková řada Brejlovce vyrobená v ČKD Praha v roce 1979 s výrobním číslem 10900 pro ČSD. Dnes je majitel ČD a.s. Celkem bylo vyrobeno 86 ks lokomotiv této řady. Dieselový vidlicový dvanáctiválec K 12 V 230 DR přeplňovaný dvěma turbodmychadly vodou chlazený s ventilovým rozvodem typu OHV o zdvihovém objemu 129,5 dm3 s trvalým maximálním výkonem motoru 1460 kW. Elektrické vytápění vlaku odebírá 260 kW, které zajišťuje topný alternátor A 403 II, a tak pro trakci (trakční generátor TD 804 B) je nastaveno max. 1325 kW výkonu pro trakční motory 4x TE 005E. Lokomotivy byly navrženy a využívány pro vozbu těžkých rychlíků na dlouhé i sklonově náročné tratě. Maximální rychlost 100 km/h, hmotnost ve službě 74,4 t, celková délka 16.54 m, šířka 3.07 m, výška 4.33 m, průměr dvojkolí 1 m. Dodnes provozní.
Komentáře