H0 scale „Motorák“ ČD 810 472-1 + přípojný vůz BDtax782 výrobce ROCO – DCC se zvukem (recenze/hodnocení) video

V únoru 2021 uvedla na trh firma ROCO model velikosti H0 legendu našich kolejí motorový vůz řady 810 (dříve M152.0) v barevné mutaci Najbrt 1.2, a v následujících měsících i jiné barevné mutace. Model se prodává ve více barevných variantách v provedení ČSD i ČD a s nebo bez přípojného vozu.

Video je velké 99 MB. Pozor na mobilní data!!!

Přehrávání videozáznamu můžete kliknutím zastavit.

Vybral jsem variantu v barvách motoráku Najbrt 1.2 a přípojného vozu Najbrt 2 v provedení Depo Čerčany (Roco 70379). Přesněji dnes už je motorový vůz v barvách Najbrt 2 viz foto níže z roku 2023. Tak model je spíše vzpomínkou na předchozí variantu. Model Roco 70379 je složen z motoráku 810 472-1 a přípojného vozu 50 54 93-29 047-0 BDtax782 DCC se zvukem a osvětlením.

Jako tradičně u firmy Roco je model téměř dokonalý. V podstatě není co vytknout. Nic jsem nenašel, až na velmi výjimečné zastavení, kdy ztratí v minimální rychlosti kontakt. Je to dvounápravový model a u toho se to musí tolerovat. Nikdy nezajistíte 100% rovnost kolejí. Věrnost detailů, barev a dokonce i zvuku je příkladná.

Vyzdvihnout lze digitální zapojení motoráku i přípojného vozu. Výhodou nákupu společně s přípojným vozem je synchronizace funkcí dekodérů. Potřeba je při změně adresy motoráku mít na zkušební koleji i přípojný vůz, protože má funkční dekodér a je potřeba, aby měli společnou stejnou adresu. Pokud pak máte více motoráků i přípojných vozů, pak zase naopak bude dobré, aby každý vůz i motorák měli adresu jinou, svoji. Pak se mohou vozy i motoráky spojovat do vlaků. Centrála Roco Z21 umí spojovat modely do vlaků a ovládat je jedním příkazem. Není to úplně snadné je společně nastavit, ale jde to a funguje to. Opravdovou lahůdkou jsou ovládací funkce osvětlení. Samostatně se ovládají jednotlivá světla poziční i dálková, koncová jdou samostatně vypnout na motoráku a přitom zůstanou rozsvícená koncová na přípojném voze. Samostatné je osvětlení každé z kabin motoráku i prostor pro cestující motoráku s přípojným vozem. Jedním tlačítkem se zapíná posunovací mód osvětlení motoráku. Tady se opravdu někdo zamyslel nad užíváním a použitím v různých režimech provozu. A zvuk, je prostě fantastický a nemá chybičku.

Technické parametry modelu: kód výrobce: Roco 70379, měřítko: H0 1:87, železniční správa: ČD, epocha: VI, rozměr: 322 mm, minimální poloměr oblouku: 358 mm.

Foto 810 472-1 pořízené v roce 2023 u Benešova již s novým nátěrem Najbrt 2.

Motorové vozy ČD řady 810. Vyráběné v letech 1973–1982 ve Vagónce Studénka v počtu 678 kusů. Jednoduchá samonosná z oceli svařovaná vozová skříň vozu s dvěma jednonápravovými podvozky.

Pod podlahou umístěný nepřeplňovaný vznětový motor LIAZ ML 634 a automatická hydromechanická převodovka Praga 2 M 70 převzaty z tehdy vyráběných autobusů Karosa ŠM 11. Dvě stanoviště strojvedoucího, dva nástupní prostory na předním je WC a zadním zavazadlový kout.

55 míst k sezení a 40 míst ke stání. Hmotnost ve službě 20 000 kg, Délka přes nárazníky 13 970 mm, Trvalý výkon 155 kW, Maximální tažná síla 29 kN, Maximální povolená rychlost 80 km/h.

Přezdívky: Šukafon (opovržení nad hrkáním vozu při jízdě) RegioMouse (oficiální pojmenování ČD pro modernizované vozy) Autobus (čela skříně i boční okénka připomínají autobusy Karosa Š 11) Motorák (mají i shodný motor LIAZ a převodovku Praga podle pohonu) Orchestrion (připomínka TV seriálu Chalupáři: jeden z prvních kusů nastartoval až po kopnutí do rozvaděče) Rachotina (podle jízdního hluku u starších vozidel) Skleník (okna prakticky kolem celého vozu a špatné větrání v letních vedrech) Šukomyš (parodie na oficiální pojmenování modernizovaných vozů) Krabička (podle tvaru) Plevel (podle hojnosti výskytu)

Označeno tagem

Komentáře

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *