Novinka září 2024 od Liliput L141475 v analogovém provedení. Vkusně provedený model, ale neodpovídá skutečnosti. Pro někoho detail, ale modeláři budou mít velké dilema. Zda-li model v provedení pro dráhy kkStB s českým značením bez kompresoru a dalšího příslušenství, rozřezat a pořádně dodělat na věrnou kopii dle českého značení U37.002 nebo si nechat tuto pěknou polovičatou předělávku. Výrobce zjevně byl chamtivý, a nechtěl dělat výlisek s verzí dle skutečného současného stavu lokomotivy. Pokud nebylo záměrem udělat verzi k roku výroby a o něco později, tak by určitě pak neuváděl na krabičce současného provozovatele verze JMHD. Nechtěl bych zároveň výrobce odrazovat od podobných variací modelů. I tak nám ušetřil práci s přeznačováním. Model pěkně jezdí dopředu i zpět bez trhání, i když se rozjíždí až na vyšší napětí. Není připraven na digitalizaci a ani na osvětlení. Digitalizace nebude úplně snadná, protože bude náročné najít vhodné místo pro zvukový dekodér i reproduktor, možná půjde využít místo plošného spoje současného, ale byl by blízko zdroje tepla od elektromotoru a to není žádoucí. Osvětlení s pomocí SMD LED nebude až tak náročné, protože výlisek má dostatečný prostor za imitací skel lamp. Pouze dálkový reflektor bude vyžadovat chirurgický zásah. Je to výzva na několik dlouhých večerů. Přeji všem modelářům ostré nářadí a pevné ruce bez třesu a nám starším i čistá skla brýlí a lup.
Technické parametry: Liliput L141475, motor 5-ti pólový, analogový, sbírá napájení ze tří hnaných náprav a jedna je s bandáží, spřáhlo bez kinematiky, ale v šachtě NEM 362 (v balení různé varianty spřáhel) délka 98 mm, epocha II-VI
Parní úzkorozchodná lokomotiva řady U 37.0 byla vyráběna na přelomu 19. a 20. století (1894-1922) lineckou společností Lokomotiv fabrik Krauss & Cie a pražskou První českomoravskou továrnou na stroje. Celkem bylo vyrobeno 54 kusů a jezdily u drah kkStB, BBÖ, ÖBB, NÖLB, FBB, ČSD, FS. U kkStB byly označeny řadou U, Československé státní dráhy postupně vlastnily 12 kusů této řady – jednalo se o stroje U 37.001 až U 37.011 a lokomotivu s chybným označením U 38.001. Zajišťovaly dopravu na úzkorozchodných tratích ČSD.
Technické parametry: Váha 24t, délka 7,59 m, výška 3,55 m, šířka 2,2 m, rozchod 750 mm a 760 mm, maximální rychlost 35 km/h, Průměr dvojkolí hnací/spřažené 800 mm / 580 mm, průměr válců 290 mm / zdvih 400 mm, lokomotivní brzda původně ruční později tlaková, výhřevná plocha 4,42 m2, zásoba vody 3,18 m3
U37.002 z Jindřichova Hradce do Obrataně a do Nové Bystřice ze které mám foto z deštivého června roku 2012.
Komentáře