H0 scale „Laminátka“ ČSD S499.1023 / ČD Cargo 240 106-5 model od PIKO – DCC se zvukem (recenze/hodnocení) – video

Video je velké 80 MB. Pozor na mobilní data!!!

Přehrávání videozáznamu můžete kliknutím zastavit.

Koncem roku 2020 a začátkem roku 2021 vydala firma PIKO modely pro měřítko H0 – Laminátku řady 240 dříve S 499.1 od výrobce Škoda Plzeň. Výrobce PIKO model komunikoval několik let dopředu. Liší se technologií výroby karosérie. Fotky a videa prezentoval na veletrzích. Je odlita z hliníkového kompozitu tlakovým litím. Co se týká detailů jsou dokonalé. Velká hmotnost by měla zajistit kvalitní jízdní vlastnosti. Dva modely, a dvě různá hodnocení. Modelová kvalita a dokonce i kvalita ježdění i zvuku se blíží dokonalosti. Při testování na zkušení koleji, jsem nenašel žádný závažný nedostatek. Jízda je plynulá od minimální rychlosti až po maximum, a to je opravdu vzácností. Zvuky i osvětlení a logika funkcí je doslova ukázková. Lze samostatně zapínat i vypínat osvětlení směru jízdy, dálková světla, koncová světla, osvětlení kabiny strojvedoucího, strojovny i osvětlení podvozku. Seznam funkcí se zastavil na čísle 28. Funkce jsou tak zajímavě logické, že při změně směru jízdy je imitován průchod strojvedoucího skrz strojovnu. I rozjíždění je téměř jako ve skutečnosti zvuk elektropneumatických přepínačů odboček transformátoru a následující spuštění ventilátoru chlazení trakčních elektromotorů. Při zastavování lokomotivy zvuk brždění. Zapnete-li si funkci jízdy přes styk kolejí, bude se přizpůsobovat rychlosti lokomotivy. Podobně jako u Plecháče je jakoby o vteřinu opožděný zvuk houkačky respektive obou. Zmáčknete a zvuk přijde až po chvilce. Přijde mi, že je zde použit stejný zvukový soubor jako u novějšího Plecháče. Jinak jen samá chvála. U Plecháče jsem vyzdvihoval, že byl u modelu návod v češtině, ale Laminátky byly vyrobeny o několik let dříve. Jen jsem se k nim dříve nedostal, abych je vybalil a okouknul. A je česky!!!

Teď proč jsem psal, že dva modely a dvě hodnocení. Model ČD Cargo jezdí dobře jen v jednom směru jízdy, ve druhém vypadává zvuk a občas úplně ztratí kontakt. Nebýt toho, že mám k dispozici vlastně dva totožné modely jen v jiném barevném provedení, řekl bych že je to zmetek. On je, ale doufám, že po rozborce se závada najde a hodnocení obou modelů bude za plných 100 bodů. Zatím má hodnocení 50%. Model ČSD v původním zbarvení při uvedení lokomotivy na trh je bezchybný.

To je ten problém, když se Vám dostane do ruky jen jeden model a nejezdí podle Vašich představ, za nemalé peníze, tak Vás to rozladí nebo moc naštve. Mnoho lidí si koupí model a ani nepředpokládá, že by jich měl mít více, jen chce jezdit na svém malém kolejišti, pak je to musí strašně rozladit a dokonce bych řekl, že by mohly zanevřít na modelovou železnici. Výrobci by se měli více věnovat testování jednotlivých modelů, dříve než je vloží do krabičky. Kazí radost menším i starým dětem jako jsem já, dítětem až do smrti. Mám to štěstí, že si většinu modelů dokážu opravit a vyladit do dokonalosti. Více lidí to neumí. Hamižnost tu zase vyhrává. Smůla.

Technické parametry: kód výrobce: PIKO 51382, měřítko: H0 1:87, železniční správa: ČSD, epocha: IV-VI, rozměr: 189 mm

Technické parametry: kód výrobce: PIKO 51385, měřítko: H0 1:87, železniční správa: ČD Cargo, epocha: VI, rozměr: 189 mm

Lokomotivní řada 240 (do roku 1987 S 499.0 a S 499.1). Elektrická lokomotiva na střídavý proud určená pro osobní i nákladní dopravu. Konstrukčně navazuje na starší řadu 230 (S 489.0), přičemž byla zvýšena maximální rychlost na 120 km/h a provedeny další úpravy. Vyráběla ji Plzeňská firma Škoda v letech 1968–1970 pod továrním označením Škoda 47E.

Umisťovány byly na jihu a západu republiky na střídavém napájení. Depo v Plzni, Českých Budějovicích a Brně. V devadesátých letech byly některé stroje umístěny do roku 1997 v depu Jihlava (zažil jsem osobně). Stejně tak opustily i Plzeňské depo a v Čechách byly soustředěny pouze v Českých Budějovicích.
V osobní přepravě končí rokem 2007, kdy vznikla nová společnost ČD Cargo. Lokomotivy nový majitel většinou přestavěl na dvoučlenné řízení a lokomotivy tak jezdí často ve dvojicích.

Technické parametry: Výrobce Škoda Plzeň v letech 1968–1970, Počet vyrobených kusů 145, Nasazení u ČSD, ŽSR, ČD, ČDC, ZSSK, ZSSKC, v provozu 1968 – dosud, Hmotnost ve službě 85 t, Délka 16,4 m, Trvalý výkon 3080 kW, Maximální tažná síla 255 kN, Maximální povolená rychlost 120 km/h, Napájecí soustava střídavá 25 kV / 50 Hz, Regulace výkonu spínáním odboček transformátoru

Komentáře

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *