Starší model z dřívějších let, ale již s pětipólovým motorem a dekodérem ZIMO. Pokud potřebujete kvalitní lokomotivu s obrovským výkonem, která pohne dlouhou soupravou i do velkého stoupání, tak je to Sergej od Roco. Tradičně nádherně propracovaný model se spoustou doplňků. Co ho dělá takovým silákem je pohon všech šesti náprav a první a zároveň i poslední podle toho z jaké strany se díváte je s bandáží. Takže když tato poměrně těžká lokomotiva zabere, opře se o poslední nápravu a utáhne čemu se Vám nechce věřit. Všechny nápravy mají sbírání energie, tak je minimalizován i počet výpadků napájení. Podvozky mají poměrně velkou možnost natočení a na každém podvozku prostřední náprava umožňuje poměrně velký posun do stran. To vše umožňuje dokonalý průjezd i malým obloukem. Převody jsou poměrně poskládané do rychla, ale chod lokomotivy ovládá modelář a ten by měl odhadnout, jak rychle se lokomotiva má po trati pohybovat. Dekodér umožňuje nastavení delšího času na rozjezd i brždění pro velké přiblížení k realitě. Model je osvětlen v předu třemi světlomety a vzadu dvěma světly červené barvy přepínatelné dle směru jízdy. Roco vyrábí některé modely Sergejů i se zvukovými dekodéry a docela věrným zvukem. Až tak ne věrný jako od Jacka, ale věrným. V tomto zbarvení ale ne.
Technické parametry modelu: výrobce: Roco, měřítko: H0 1:87, železniční správa: ČSD, epocha: IV, rozměr: 202 mm, minimální poloměr oblouku: 358 mm.
Velké lokomotivy lokomotivní řada 781, dříve T 679.1 vyráběné v Luhansku na Ukrajině (od 1970 Vorošilovgrad) v letech 1962 – 1964. Díky RVHP byla výroba těžkých dieselových lokomotiv v zemích východního bloku přidělena Sovětskému svazu. Od 18 března 1966 do ČSSR dodáno 601 kusů lokomotiv. Proto i nechtěně, protože naše lokomotivy řady T 678.0 a T 679.0 „Pomeranče“ již měly ČSD k dispozici a do sériové výroby nebyly připuštěny, se staly Sergeje součástí našich tratí. Hlučné stroje pro nákladní vozbu dostaly také přezdívku Taigatrommel – buben z tajgy. Spotřeba byla závratná s dvoutaktním dieselovým dvanáctiválcem, trakčním stejnosměrným generátorem si pápá 40 litrů na volnoběh a 410 litrů při plném výkonu. Ne nadarmo je nádrž na 3900 litrů paliva. Přesto všechno, i odpor k okupantům, tyto stroje udělaly na našich železnicích neoddiskutovatelný kus práce a patří k naší historii stejně jako válečné parní lokomotivy 555 Němky. Učíme se historii proto, aby jsme se poučily, snad se další generace poučí.
Maximální rychlost 100 km/h, hlavní generátor GP 312, délka přes nárazníky 17,5 m, rozchod 1435 mm, , maximální výkon 1470 kW (2 000 k) s tlumiči výfuku, zásoba chladící vody 950 l, kapacita akumulátorů 450 Ah, minimální poloměr oblouku 125 m, hmotnost vyzbrojené lokomotivy 116 t, hmotnost na nápravu 19,3 t, trvalá tažná síla 194 kN, motor 14 D 40
Komentáře